از اف بی آی تا سی آی ای /فیس بوک و توییتر ابزاری برای جاسوسی
در دنیای امروزی فیس بوک و توییتر به ابزاری برای بهره برداری و سوء استفاده اف بی آی و سی آی ای ، فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) و اداره امنیت داخلی آمریکا تبدیل شده است.
 

 

 

 


 

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، اگر در فضای شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک و توییتر عضو هستید و به شما بگویند تحت کنترل هستید ، چه حسی به شما دست می دهد ؟ البته باید صادق باشیم ، اکثر مطالبی که در فیسبوک و توییتر گفته می شود ارزش کنترل و یا حتی شنیدن و دیدن را ندارد. اما برای اف بی آی و سی آی ای ، فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) و اداره امنیت داخلی آمریکا ، این دو فضا گنجی از اطلاعات و اخبار است . میلیون ها نفر آمریکایی منویات درونی ، نظرات و آرزوهایشان را با میلیون ها نفر دیگر در این دو شبکه اجتماعی به اشتراک می گذارند و با اختیار صاحبان آن ، روی شبکه ها گذاشته می شود ، غافل از اینکه بسیاری از افراد منتظر چنین اطلاعاتی هستند .


این اطلاعات ، آزادانه و با اختیار صاحبان آنها ، روی شبکه ها گذاشته شده است ، پس دوایر دولتی و فدرال هیچ محدودیت و یا مشکل قانونی برای بهره برداری و یا سوء استفاده از آنها را ندارند .

این شبکه های اجتماعی و کلاً فضای مجازی ، اطلاعات بسیار خوبی در مورد شخص ، دیدگاه و نظرات و مسائل مهمی که بدان فکر می کند ارائه می دهد . در جهانی که هم اکنون ما در آن زندگی می کنیم ، فضای خصوصی ، دیگر مثل سابق وجود خارجی ندارد و ما باید نسبت به مطالبی که درمعرض دید دیگران قرار می دهیم به شدت حساس باشیم.

متاسفانه بسیاری از آمریکایی ها می دانند چه کسانی در فضای مجازی درحال رصد فعالیت آنان هستند . در زیر کسانی که بالقوه وبالفعل درحال جاسوسی و استفاده از اطلاعات مشترکان در فیسبوک و توییتر هستند ، اشاره شده است .

** کارفرمایان آمریکایی
اگر شما برای یک شرکت یا یک کمپانی درخواست کار فرستاده اید ، مطمئن باشید صفحه احتمالی شما در فیسبوک و توییتر توسط شرکت مورد تجسس و جستجو قرار می گیرد .

برطبق یک تحقیق ، 90 درصد شرکت ها و یا کسانی که در حوزه منابع انسانی فعالیت دارند ، فضای کار و نیروی کار را در فیسبوک و توییتر مورد تجسس و بررسی قرار می دهند .

این تنها برای استخدام در یک شرکت و یا یک اداره نیست که باعث می شود صفحه شما در اینترنت مورد جاسوسی قرار گیرد ، بلکه ثبت نام شما در دانشگاه نیز کافی است تا شما را به مورد مناسبی برای جاسوسی تبدیل کند .
دانشگاه ها و ادارات دولتی ، پارا ا زاین هم فراتر هم گذاشته اند ، آنها اجازه دارند تا با بدست آوردن شماره رمز و کاربری کاربران بدون اجازه ، اطلاعات آنها را دستکاری کنند .

دیلی میل دراین رابطه می نویسد : آژانس های اطلاعاتی و امنیتی دولتی، به رمزهای صفحه های فیسبوک دسترسی کامل دارند و اطلاعاتی را هم که آشکار نیست و در دید عموم قرار نمی گیرد و خصوصی تلقی می شوند  نیز رصد می کنند .

کافی است در فرم استخدام ، آدرس ای میل تان را بدهید ، آنها زیرو روی اطلاعات محرمانه و خصوصی تان را بیرون می کشند . بعضی جاها پا را از این فراتر هم گذاشته اند .

 چه حسی به شما دست میدهد اگر کسی از شما بخواهد ای میل یا رمز یکی از صفحات شبکه اجتماعی اتان را به آنها بدهید . این همان کاری است که بعضی از دانشگاه های آمریکا می کنند .
بعضی از دانشگاه ها از مربیان تیم های ورزشی اشان می خواهند با گرفتن رمز کاربری اعضای تیم ، همه چیز آنها را تحت کنترل گیرند .

** اف بی آی
اف بی آی نیز تصمیم گرفته است همه شبکه های اجتماعی را رصد کند . اف بی آی به دنبال گسترش نفوذ خود در رصد فیسبوک و توییتر و مای اسپیس است . هدف حکومت ، اشراف همه جانبه بر فضاهای مجازی و تهدیدات امنیتی احتمالی این فضاهاست .

** سی آی اِی
سیا از اف بی آی نیز در رصد کردن و جاسوسی کردن از شبکه های اجتماعی ، با سابقه تر است. اگر شما یک فعال اینترنتی هستید ، سی آی اِی شما را خوب می شناسد . یو اس ای تودی می نویسد : فرقی نمی کند در یک پارک علمی در ویرجینیا هستید یا یک ساختمان آجری کلنگی سی آی اِی ردتان را زده است .  نه فقط شما ، بلکه بیش از 5 میلیون نفر در هر روز ، توسط سی آی اِی ردیابی می شوند.

سی آی اِی مرکزی به نام "مرکز منبع آزاد" وجود دارد که در این مرکز عده ای به نام " کتابداران انتقام گیر" از همه شبکه های اجتماعی ، شبکه های تلویزیونی ، ایستگاه های رادیویی ، روزنامه ، چت روم ها و... جاسوسی می کنند .

** اداره امنیت داخلی آمریکا
"واگنر" رئیس اداره امنیت داخلی آمریکا ، اعلام کرده است که این اداره با رصد توییتر و فیسبوک به دولت در وضع قوانین جدید کمک می کند .

این اداره با نام جعلی ، صفحه ای برای خود باز می کند و شروع می کند به جاسوسی از کاربران دیگر .

روزنامه دیلی میل می نویسد : این اداره با درست کردن صفحه ای جعلی در فیس بوک و توییتر برای اهداف خاص خود ، اطلاعات جمع آوری می کند . آنها با رصد کلمات "خاص و حساس " ، کاربران را تعقیب و ردیابی می کنند .


حالا معنی این کلمات ویژه وحساس چیست ؟
این کلمات می تواند مهاجرت "غیرقانونی ، ویروس ، مرگ ، ویرانی ، تروجان ، بازگرداندن اطلاعات پاک شده ، نژاد ، تمرین نظامی ، تظاهرات" و... باشد .

** نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا
نیروی هوایی آمریکا نیز در حال جستجو و جاسوسی در شبکه های اجتماعی است . "مدیسون ریپورت می نویسد" : دکتر مارک می بوری دانشمند ارشد نیروی هوایی آمریکا ، دیگر خود را به وظایف عادی این نیرو محدود نکرده است و وارد فضای دیجیتال شده است.

دکتر می بوری در حال توسعه برنامه ای به نام رادار اجتماعی است . این رادار واقعاً مثل یک رادار نظامی عمل می کند ، هر اطلاعاتی را که از هر منبعی وارد می شود ، جارو می کند فرقی نمی کند  از تلویزیون ، ارتباطات اینترنتی ، گزارش های رسمی و ... باشد. نیروی هوایی می خواهد با فهمیدن چیزهایی که در اذهان وقلبها می گذرد آینده را پیش بینی کند .

** فدرال رزرو ( بانک مرکزی آمریکا)
فدرال رزرو نیزبا رصد توییتر و فیس بوک ، مراقب آن چیزی است که کاربران در موردش می گویند.


یقیناً این چیزی بیش از سیاست است . فراتر از سیاست رایج یک بانک است.


چرا فدرال رزرو اینقدر به چیزهایی که در موردش گفته می شود حساس است ؟


نکته اینجاست که آنان با رصد افکار عمومی ، سیاست های خود را تنظیم می کنند.


در آخر باید گفت دلیل ترس بسیاری از مردم از شبکه های اجتماعی ، همین موارد بالاست . اما هر فن آوری نویی، خاصیت های خوب هم دارد . بسیاری از مردم آزادی خواه آمریکا و سایر نقاط جهان ، برای گفتن حقیقت از این شبکه ها استفاده می کنند ، مخصوصاً برای آمریکایی ها که در چنبره رسانه های قدرتمند اسیرند ، این شبکه ها بهترین راه برای افشای ماهیت این رسانه ها و دولت است



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 28 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 28
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 33
بازدید ماه : 369
بازدید کل : 197670
تعداد مطالب : 209
تعداد نظرات : 70
تعداد آنلاین : 1